TURBO ARIZALARI
TURBO ARIZALARI
1. Yağlama Problemleri
Turbo sisteminin ömrünü kısaltan en yaygın nedendir.
Yağsız çalışma → Mil yataklarının aşınmasına neden olur.
Kirli yağ → Mil ve yataklar zarar görür, rulman sıkışır.
Yağ kaçağı → Kompresör veya egzoz tarafına yağ sızar (mavi duman belirtisidir).
Belirtiler:
Mavi veya gri egzoz dumanı
Turbo whistling (ıslık benzeri ses)
Performans düşüklüğü
2. Hava Kaçakları
Turbo, basınçlı havayı motora gönderir. Kaçak varsa verim düşer.
İntercooler hortumu yırtığı
Kelepçe gevşemesi
Hava filtresi tıkanması
Belirtiler:
Turbo devreye girmiyor gibi hissedilir
Yakıt tüketimi artar
Motor çekişi zayıflar
3. Turbo Kanat Hasarları
Egzoz tarafına yabancı madde girmesi (örneğin gevşek vida, conta parçası)
Emme tarafında filtre arızası sonucu toz, taş girmesi
Belirtiler:
Metalik sürtünme sesi
Islık sesi
Aşırı duman atma
4. Aşırı Basınç (Overboost)
Wastegate veya VNT mekanizması arızalıysa turbo fazla basınç üretir.
Belirtiler:
Motor arıza lambası yanar
ECU korumaya geçer
Motor patlama veya vuruntu sesi çıkarabilir
5. Elektronik Kontrol Arızaları (Yeni Nesil Turbo)
VGT (değişken geometrili) veya elektrikli aktüatör arızaları da sık görülür.
Aktüatör motoru bozulur
Sensör hatası (MAP, MAF, Boost sensörü)
Belirtiler:
Turbo devreye girmiyor
Arıza lambası yanıyor
ECU hata kodu kaydediyor
6. Egzoz Sistemi Problemleri
ıkalı egzoz veya DPF (partikül filtresi) turbo performansını düşürür.
Belirtiler:
Turbo geç devreye girer
Aşırı ısınma
Basınç dalgalanması
Bu kategoride ürün bulunamadı.






